Friday, February 19, 2010

saya benci kucing!!

yer...mmg betul saya benci kucing!! especially anak-anak kucing yang yatim piatu dibuang org tak bertamadun...mmg benci sgt sbb saya tahu diorg xleh survive lama...mereka akan mati meninggalkan saya menangis sendiri mengenangkan nasib mereka yang malang tu...sungguhhhhh benci sbb menyebabkan airmata saya bergelinangan ketika menaip entry ini!!!


my home has always had few kucings..but i rarely paid them any attention...tapi saya akan lebih kesian pada kucing2 yg kecik compared to kucing dah besar maybe because i know they can take care of themselves...until this one fine friday afternoon a long-long time ago....a cute kitten suddenly appeared out of nowhere..since dia dtg ari jumaat , so jumaat is her name...nama manja maat...saya pon dah ingt2 lupa la camne kisah si maat ni...dia wujud dlm hidup saya masa saya form 2 kot...lebih krang 12 thn lepas (what?!!!! tuanye saya!!!) si maat ni wpon masih muda belia, beliau telah berperangai bohsia menyebabkan mengandung di usia muda...in the end beliau mati ketika melahirkan baby beliau yg xsempat hidup pun....masa mati pn i dont even know because my father and mother decided that it should be kept as secret...i only know a week after that...ye, mak hanya mampu simpan rahsia seminggu aje...i think xleh simpan rahsia ni mmg ade dlm keturunan kitorg....i was crying like its the end...kalo org cerita pn saya akan nangis....after that i decided not to be attached to any kittens or cats what so ever la....benda2 berbulu mmg xnak syg2 lagi...sbb nnti emotionally break down...

but last year, God purposely wanted to add Pahala to me kot... ditakdirkan ade kucing beranak kat umah sewa saya kat tganu dulu tu...mak dia hilang...anak ade 4 ekor, sekor mati...tinggal 3 ekor...me being me yg kesian kat baby kucings ni pun jadik mak angkat....sblm g keje bg susu kat anak2 bulu, lunch time pn sanggp balik umah nak bg minum susu, balik keje pn awal tkt anak2 bulu lapar...ade la dlm 6minggu camtu la rutin saya....tapi disbbkan negligence saya yg telah berdating di kuantan sehingga larut mlm...kandang baby kucing letak kat luar telah terkena hujan...anak2 bulu kene hujan...dlm minggu tu setiap 2 hari anak2 bulu mati...i was devastated...part of me blamed myself....i told them to mati if living makes them suffers....that was my last words to them...seeing them suffers really broke my hearts into pieces....halaman umah sewa saya dulu tu menjadi tanah perkuburan anak2 bulu...i'm sorry......

last weekend pun sama, my mum terjumpa baby kucings 2 ekor kat kebun kelapa sawit...dia pun amek and bela...bagi susu guna syringe mcm bg budak mkn ubat tu...tapi mmg ajal dah sampai...due to some circumstances they both die...kuning died last sunday and hitam died yesterday....yes, i cried a lot...

ade jugak byk kali saya nngs over kucing mati ni...tapi saya dah lupe...

now, saya xnak sayang kucing dah (yela tu cik yan oiiii) sbb mereka menyebabkan saya patah hati dan kecewa....sbb tu saya (konon2 nye) nak benci mereka..!!!!




dear kucing-kucing kesayangan (kakak,adik,comot,kuning,jumaat &hitam)


sorry sbb makteh tak jaga korang baik-baik.. i should have treat and protect u better... may u rest in peace...i know u will live better in the other world....

nota dikaki : gagah marah saya nangis2 ni...dia kata nnti kene badi kucing...huuuuu, takut woooooo!!! btw, saya xamek gmbr mereka sbb ade org kata kalo amek gmbr kucing nnti kucing mati...cis, tipu betul!! mati jugak kucing2 saya tu wpon xde amek gmbr....

2 comments:

still me..A.D.N.I said...

aku pon ader kucing..name dia mimi.aku kutip dia masa kat sekolah time darjah 2.tuh lah kucing aku, dulu dan sekarng..bile dia dh tua sket mak aku buang dia...sampai skrg klu aku jumpe kucing yg mcm mimi tuh aku menangis sorng......wowowowow..aku rindu kucing aku!!!......

Farrah said...

waa makteh,sy pn nk nanges jgk.. sori sbb sy xtlg jagekn anak2 makteh time makteh g deting..sy mmg xreti jage kucing2 ni.. huhuhu

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Vector Jungle