Monday, June 7, 2010

Iman dan Lambang

i received an email regarding some zionis logo that is embedded in our pc/notebook/laptop...

Salam... ramai yang tak tahu di dalam komputer kita ada menyimpan lambang zionis ...Tak percaya?...
Sila pergi ke c drive komputer anda dan lihat di sini : Click START CLICK RUN Copy and paste

the add below:C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\J0285926.WMFItu adalah gambar lambang kemenangan zionis....

Untuk delete gambar ni,copy link di bawah:C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\Klik mycomputer pada komputer anda dan paste di ruangan address pada komputer anda,tekan enter,kemudian cari fail J0285926.WMF dan delete.

i frantically follow all order to satisfy my curiousity... well, terkejut la kan if betul la lambang zionis ni ada dalam pc tanpa disedari....tapi saya tertipu...ia hanya lah gambar clip art dalam microsoft office...di clip art yg sama juga ada gambar berkaitan islam dan buddha..kalau tak silap saya gambar-gambar tu sume pasal perayaan....

dah tu org islam nak kene delete gambar agama lain dan sebaliknya ke? siapalah yg buat email stupid mcm ni....apela motif dia gaknye kan...saya rase org yg buat email tu msti tulis pakai tulisan jawi...sbb huruf rumi ada T...T kecik kan mcm lambang agama lain... hehehe..

goyah sgt ke iman muslim skrg smpi gambar kartun mcm tu pn jadi isu?? sibuk sgt la dgn lambang smpi gambar mcm tu pn nak diperbesarkan... orang lain tgh sibuk nak tolong org palestin kat gaza sanggup menempuh tentera israel...dia sibuk dgn lambang kartun yg takde manfaat tu...pelik sungguh..kalau betul la kan nak menjaga kesucian islam ni sila jadi sukarelawan pegi palestin mcm rachel corrie tu... tau ke sape rachel corrie tu? saya pn baru tau...sbb kwn saya cik syaz yg bgtau =)

saya mmg bukan orang yg mempunyai ilmu agama dan juga ilmu bukan agama yg tinggi...yg saya tahu islam ni xde pakai lambang2 apa pun...sbb kita mmg yakin Allah SWT tu ada..xperlu lambang untuk menyakinkan ttg DIA....

jadi, xperlu la takut dgn lambang2 ni as long as kita takde pakai.... kita juga kene hormat dengan agama lain sbb itu kepercayaan mereka...baru la 1Malaysia beb!

nota dikaki : lapar ni..tu la emosi lebih sket arini..

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Vector Jungle