Saturday, June 19, 2010

pakcik dahlan

eh, baru la saya perasan hari ni hari bapa...jadi nak buat entry pasal bak saya pakcik dahlan...yerrrr, saya panggil bapak saya bak tau....ada orang pelik sbb jarang family lain panggil bapak diorg bak...


bak saya, nama nya tuan haji dahlan bin haji abd rahman... dia adalah seorang yg garang...takutt hokey!!! jangan menggatal2 depan dia kompem la kena marah...tapi, saya tak gatal eh...yg gatal tu orang lain...hehehehehe....

bak suka makan satay, kfc, asam pedas, ikan pari, chocolate hazelnut yg keras masuk peti sejuk, kacang-kacang, rojak asma, yong tau fu, dan macam-macam lagi la yg dia suka...wpun demam pun leh makan nasik dua tiga pinggan...terrer kan bak saya?? hohohoho....

bak seorang yang berjimat cermat.. dulu-dulu selalu cakap bak kedekut..tapi kalau pasal pelajaran anak-anak bak tak pernah berkira...sekarang baru saya tau kenapa bak kedekut...sebab dia nak sekolah kan kami adik beradik sampai berjaya...bak cuma kerja tukang kebun sekolah...ada jugak hasil kelapa sawit sekangkang kera tu...hasil bak berjimat cermat baru la nampak skrg sbb bak mampu nak buat rumah dan beli kereta...oh yer, bila anak-anak dah kerja dan masuk universiti baru la bak ambil lesen kereta dan beli kereta second hand..zaman kitorg kecik-kecik bak naik motor jek kehulu kehilir... sampai sekarang sikap berjimat cermat bak kami adik bradik ikut....jadi, saya berjimat cermat tau...bukan kedekut.... :p

jasa bak pada kami adik beradik especially pada saya tak mungkin dapat saya balas.. duit belanja bulan-bulan pun kadang-kadang saya miss nak bagi... masa saya belajar dulu kalau result saya teruk saya memang menangis sebab teringat mak dgn bak kat kampung..sebab saya cuma mampu belajar bersungguh-sungguh untuk balas jasa mereka...sebab tu bila bak dapat tgk saya amek degree saya rasa puas hati...sebab itu semua saya buat untuk dia...terima kasih bak...

Bak, Selamat Hari Bapa... Yan harap bak dimurahkan rezeki, dikurniakan kesihatan, dikuatkan iman dan sentiasa dalam lindungan Allah SWT...


nota dikaki : entry airmata ni...sebab tetiba teringat bak kt kampung..huwaaaaaaaa!!!!

2 comments:

Dr Singa said...

lama lagi pakcik dahlan nak bermenantu???

azean said...

18hb 12 ni pakcik dahlan bakal terima menantu...sila la book calender yer..jgn clash dengan event lain plak...hahahahah

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Vector Jungle